דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס הכנה ללידה - כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להיות מוכנים ללידה 

מאת    [ 20/03/2010 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 3440 פעמים ]

עבור כל זוג צעיר, חווית הלידה שבדרך משלבת ריגוש עצום ופחד גדול. מחד, זה עומד להיות הרגע הגדול של חייהם, בוודאי אם מדובר בלידה ראשונה. מאידך, הסיפורים שהם שמעו וקראו על רגע זה, מכניס בהם לא פעם פחד גדול ממה שעומד להתרחש. אי וודאות מוחלטת.  במיוחד היום כאשר התקשורת ואתרי האינטרנט מדווחים ללא הרף על לידות כושלות וסיפורים כואבים. זו הסיבה שכל זוג צעיר שעומד בפעם הראשונה בפני לידה, בוחר לעבור קורס הכנה ללידה.

אי שם בשנות השמונים החלו להכיר בעולם הרפואה בצורך של זוגות צעירים לעבור קורסי הכנה ללידה. עד אז שלטו שתי גישות בתחום. הראשונה, אם בעבר נשים ילדו ללא קורסי הכנה ללידה אין סיבה שהדבר ישתנה. השנייה, מספיק שהצוות הרפואי ידע מה הוא עושה, והכל יהיה טוב.

אך בשנות השמונים חלה שינוי בגישה. אנשים בכלל וזוגות צעירים בפרט, הפכו יותר מעורבים בתהליכים רפואיים שהם עברו ובוודאי בלידות. הפרטת מערכת הבריאות ברחבי העולם המערבי, העלתה שאלות רבות בדבר המסירות והיכולת הכלכלית של הזוגות הצעירים ללדת במקום הטוב ביותר. הצורך של זוגות צעירים להבין לקראת מה הם הולכים, הביא לצמיחה של קורסי הכנה ללידה. עם הזמן בתי חולים עודדו זאת, במיוחד כאשר דובר בזוגות צעירים מאוד וחסרי ניסיון.

היתרונות של קורס הכנה ללידה

היתרונות של קורס הכנה ללידה הם הרבה יותר מאשר לימוד כיצד יתבצע הלידה. חומר זה אפשר לקבל היום באמצעות האינטרנט ואפילו סרטי DVD. בקורס הכנה ללידה פוגשים לראשונה דברים מסוימים שאף סרט לא יכול להעניק. למשל, מפגש עם הורים אחרים שנמצאים בהריון, כיצד יש להתמודד עם צירים ברגעים הראשונים שלהם, כיצד יש לנשום בעת הלידה, טיפול בתינוק מרגע יציאתו אל העולם, יצירת תוכנית לידה שתהפוך את העסק להרבה יותר מאורגן ומסודר.

 סוגי קורסים

כפי שצוין קודם לכן, כיום בתי חולים ומרפאות עורכים קורסי לידה לנשים. גניקולוגים רבים מעודדים נשים לפנות אל קורסי לידה. אך אפשר למצוא גם קורסי לידה פרטיים שעורכות תומכות לידה (דולות). קורסים אלו מתחלקים בין קורסים פרטיים שנערכים בבית הזוג במספר מפגשים לבין קורסים קבוצתיים שנערכים בביתה של דולה או במרכז ציבורי מסוים. בדרך כלל מדובר על קבוצה של 10-12 זוגות, והוא כולל 5-6 מפגשים. המפגשים ייערכו בשלושת החודשים האחרונים לפני הלידה, זאת על מנת להכין את הזוגות הצעירים בזמן לאירוע.

מחירי הקורסים

המחירים כמובן משתנים בהתאם למיקום וסוג הקורס. בתי חולים ומרפאות ציבוריות עורכות קורסים בחינם או בתשלום סמלי. אך אז יש להירשם לקורס בזמן. ברוב המקרים אם תרצו לעבור קורס בבית חולים מסוים, תצטרכו להירשם לעבור לידה שם. קורס במקום פרטי יעלה בין 650-700 שקל אם מדובר בקורס קבוצתי ל800-900 קורס פרטי אצלכם בבית. כל קורס כולל מספר מפגשים שונה. התוכן אומנם דומה, אך יש קורסים בו מעבר להכנה ללידה ילמדו אותכם גם כיצד להניק ולטפל בתינוק בימים הראשונים. בכל הקורסים תזכו לראות סרט כיצד מתבצעת לידה.

אתר תגובות הוא מדריך עסקים שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב